Opel Kadett Impuls I este un model electric care poate fi considerat strămoșul lui Corsa-e. Marca germană a creat vehiculul de cercetare în urmă cu 30 de ani.
Testările urmăreau cât de bine s-ar potrivi traficului urban o mașină electrică bazată pe modelul de serie și care să păstreze cât mai bine spațiul interior și capacitatea portbagajului, precum și sarcina utilă a modelului de serie.
Opel a dezvoltat Kadett Impuls I în colaborare cu concernul energetic german RWE și producătorul de baterii SAFT – astăzi partener al mărcii Opel în producția comună de celule de baterii de la uzina Kaiserslautern.
Un motor electric de 100 V DC propulsa roțile din față. Energia autovehiculului era furnizată de baterii nichel-cadmiu. Pentru a optimiza distribuția greutății, acestea erau integrate în compartimentul motorului și sub portbagaj. Cântăreau în total 310 kg, ofereau 14,3 kWh de energie și aveau un volum de 170 de litri.
Puterea maximă de 16 kW (22 CP) a fost aleasă special pentru conducerea în oraș. Modelul accelera de la 0 până la 50 km/h în 10 secunde. Viteza maximă a mașinii de 1.000 kg era de 100 km/h. Sistemul de frânare recupera parțial energia cinetică generată în urma decelerației și o stoca sub formă de electricitate în baterie.
Pentru încărcarea bateriilor era nevoie de aproximativ cinci ore după o distanță de 80 km. Sarcina utilă era de 350 kg (490 pentru varianta de serie a modelului Kadett), iar capacitatea portbagajului a fost de 330 litri (390 la modelul de serie).
Opel Kadett Impuls I a fost o altă contribuție la introducerea electrificării în domeniul auto. Un exemplu anterioar a fost Opel Elektro GT.
La numai trei ani de la lansarea acestui prototip, modelul Opel Elektro GT înregistra șase recorduri mondiale pentru vehiculele electrice, cu viteza de până la 188 km/h. Propulsat de două motoare electrice cuplate care produceau 88 kW (120 CP), cu baterii de nichel-cadmiu, e-GT a avut o autonomie de 44 km la o viteză constantă de 100 km/h.